Geograafiaolümpiaadi lõppvooru juhend 2020

Lõppvoor 2020

Kui olukord mai alguseks 2020 normaliseerub, siis toimub üritus Valgas ja kehtib senine lõppvooru juhend. Kui piirangud jätkuvad, siis viime võistluse läbi veebipõhiselt.

Lõppvooru korralduses võib tulla väikeseid muudatusi, seega palume jälgida jooksvat infot  Kooligeograafia kodulehel.

Veebipõhise lõppvooru juhend 2020

1. Geograafiaolümpiaadi lõppvoor toimub 8. ja/või 9. mail 2020 (kuupäev täpsustatakse ja võistlus võib toimuda eri klassidele eri päevadel).

2. Sõltuvalt olukorrast viiakse olümpiaad läbi kas kodukoolis, maakonna keskuses või linna mõnes koolis.

3. Veebipõhises lõppvoorus saavad osaleda kõik sinna kutsutud ja ka ootejärjekorras olevad õpilased. Lõppvooru kutsutud õpilaste nimekirja näeb TÜ Teaduskooli kodulehelt https://www.teaduskool.ut.ee/et/olumpiaadid/geograafiaolumpiaad.

4. Geograafiaolümpiaadi lõppvoor koosneb kahest osast: test ja virtuaalne maastikuvõistlus.

5. Test, kus on eri tüüpi küsimusi ja ülesandeid, sh Valga linna ja maakonna ning Eesti kui ka maailmas  toimuvate sündmuste kohta. 7. ja 8. klassi õpilastel on töös ülesandeid, kus on vaja vastused leida Uuest maailma atlasest ning Eesti atlasest. Lisaks on neil mõned ülesanded, kus tuleb internetti kasutada. 9. klassi ja gümnaasiumi õpilastel tuleb kasutada internetti.

6. Virtuaalne maastikuvõistlus Valgas, mille käigus lahendatakse ülesandeid erinevate kaardirakendustega: kõigil Google maps rakendused, sh Street View, 9. klassil ja gümnaasiumil lisaks Maa-ameti ja Statistikaameti kaardirakendused.

Võistlus võib sisaldada järgmisi ülesandeid:

- virtuaalse teekonna “läbimine”,

- vahemaade mõõtmine, mõõtkava arvutamine, suundade sh asimuudi määramine,

- nõlva kalde ja kõrguse arvutamine kaardilt, profiiljoone sobitamine kaardiga,

- maastiku- või taimkatteüksuste eristamine,

- loodus- või linnamaastiku, sh reljeefi kirjeldamine kaardi põhjal,

- maastikuelementide (pinnavormid, mullad, veekogud, taimekooslused, infrastruktuur jmt) kirjeldamine ning inimtegevuse mõju analüüsimine,

- ajalooliste ja tänapäevaste kaartide võrdlemine,

- fotovaadete paigutamine tänapäevasele ja ajaloolisele kaardile,

- eri vormingus andmete (tabelid, joonised sh graafikud, diagrammid, kaardid jms) analüüsimine.

Gümnaasiumiõpilastel on üheks maastikuülesande osaks planeerimisülesanne, kus tuleb:

- iseloomustada maakasutust ja linnaosade funktsioonide,

- eristada Eestile omaseid linnaruumi arenguetappe,

- analüüüsida erinevaid mõjutegureid ning nende põhjal langetada otsuseid ja neid põhjendada.

7. Geograafiaolümpiaadi lõppvooru parimad selgitatakse kahe üksikala koondpunktisumma alusel.

Geograafiaolümpiaadi žürii

 

Rubriigid: Huvitavat. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>